|
Creative Business - Media, Informatie en Communicatie
Contentmanager, eindredacteur, informatieanalist, marketing- of evenementenmanager; slechts enkele van de beroepen die je na de opleiding Media, Informatie en Communicatie kunt uitoefenen. Jouw toekomstmogelijkheden zijn dus erg breed. Afhankelijk van de beroepsrichting waar jij je in hebt gespecialiseerd, kom je bijvoorbeeld te werken bij:
Communicatie- of reclamebureaus
Internetbedrijven
Uitgeverijen of redacties
Evenementen- en media-adviesbureaus
Radio en televisie
Overheid
Informatie, consument en media staan centraal in jouw beroep. Informatie verzamelen, analyseren, samenbrengen, ontwikkelen en in de markt zetten is jouw ding! Hierbij kan het zowel om gedrukte als nieuwe media gaan. Dat dit een uitdaging is, mag wel duidelijk zijn; de ontwikkelingen op dit gebied volgen elkaar in rap tempo op. Voorbeelden van werkzaamheden zijn:
het ontwikkelen en beheren van informatiesystemen & content
het schrijven van ondernemingsplannen & communicatieplannen
(journalistieke) verslaggeving
het leiden en coördineren van mediaproducties
Je onderzoekt, bedenkt, coördineert, geeft leiding en helpt soms mee met de uitvoering. Naast het creatieve aspect dat hierbij komt kijken, houd je je in de meeste gevallen ook bezig met het technische, commerciële en bedrijfsmatige gedeelte.
|
Meer resultaten:
Gevonden in andere categorieën:
|
|
|